در دین مبین اسلام سقط جنین حرامه چون قتل محسوب میشه …

در دین مبین اسلام سقط جنین حرامه

چون قتل محسوب میشه

اما اگر بعدا همین جنین به دنیا بیاد

پدر میتونه بکشش و قصاص نشه

چون صاحبشه!!!

من جداً از اسلام خوشم میاد

هم میتونم زنمو بزنم

هم هروقت باهاش حال نکردم طلاقش بدم

هم میتونم سه تا دیگه از همونا بگیرم

بچه خودمو بکشم

و به خودم رضایت بدم و .....

اصولا قضاوت در خصوص برخی مسایل نمی تواند تک بعدی و یک جانبه باشد. برای رسیدن به قضاوتی منصفانه و عادلانه در مورد آن ها نیاز است که انسان حقیقت جو، همه جوانب و ابعاد زمانی و مکانی و فرهنگی و اجتماعی مسئله را با دقت بررسی کند تا به نتیجه برسد.

����در بحث جنین درسته جرم محسوب میشوداما اینطور نیست که پدر ومادرش که باعث ازبین رفتنش شدند حکم قصاص بگیرند ���� حکم دیه تعلق میگیره و پدری هم که قتل کند باتوجه به اینکه خودش ولی دم است مجازات میشود ودیه باید پرداخت کند

  ����پدر از امتیاز پدری بد استفاده کرده وانقدر این گناه بزرگه که باید بیشترین عذابش دراخرت باشه چون کفه این دنیا برای گناهش کافی نیست  در ضمن احکامی در شریعت ما موجوده ، که عقل انسان توانایی فهمیدن علت حکم شرعی را ندارد. که بخواهد باآن به  مقابله  بپردازد چرا که علتش را درک نمی کند، مثل این که ما نمی دانیم چرا نماز صبح دو رکعت است یا نمی دانیم چرا باید نماز ظهر را آهسته خواند لذا عقل در این موارد که توانایی درک حکم شرعی را ندارد نمی تواند با آن مقابله کند

����نکته بعد  اسلام کجا گفته زن وتنبیه کن

✅قال النبى صلى الله علیه وآله: «انّى اتعجّب ممن یضرب امرأته و هو بالضرب اولى منها، لا تضربوا نساءکم بالخشب فان فیه القصاص»، (بحارالانوار، ج ۱۰۰ باب احوال الرجال والنساء، ص ۲۴۹، حدیث )۲۳۸

����پیامبرصلى الله علیه وآله فرمود: من در شگفتم از کسى که زن خود را مى زند؛ در حالى که خودش براى کتک خوردن، سزاوارتر است! ����زنانتان را نزنید که قصاص دارد

����حکم زدن فقط مربوط به مورد «نشوز زن» هست

نه در مورد کارهاى خانه، بچه دارى و انواع اختلاف هاى خانوادگى و یا هرگونه نافرمانى از شوهر.

����نشوز زن، چیه����

 اونه که او به صورت مکرر و طولانى مدت و بدون هیچ گونه عذر و مشکل، از مسائل زناشویى سرباز بزنه؛ نه یک بار و دو بارو نه یک روز و دو روز و نه در برخى مواقع که فاقد میل شخصیه؛

 ����بلکه در صورتى که این ممانعت و سرپیچى به صورت روش و اخلاق و رویه زندگى زن دربیاد

����مراد زدن بى قید و شرط نیست. علامه مجلسى(ره) درباره حد و چگونگى زدن بحارالانوار، ج ۱۰۴، ص ۵۸ ؛ ر.ک: المیزان، قم، ج ۵، ص ۳۴۹.، روایتى از فقه الرضاعلیه السلام نقل کردن؛

����والضرب بالسواک و شبهه ضربا رقیقا؛

زدن باید با وسایلى مانند مسواک و امثال آن باشد؛ آن هم با مدارا و ملایمت

در مورد گرفتن چند همسری هم باید اول ایه مربوطه را دید

����وإنْ خفْتمْ ألاّ تقْسطواْ في الْيتامى فانكحواْ ما طاب لكم مّن النّساء مثْنى وثلاث ورباع فإنْ خفْتمْ ألاّ تعْدلواْ فواحدةً أوْ ما ملكتْ أيْمانكمْ ذلك أدْنى ألاّ تعولواْ

یعنی و اگر در اجراى ����عدالت���� ميان دختران يتيم بيمناكيد هر چه از زنان [ديگر] كه شما را پسند افتاد دو دو سه سه چهار چهار به زنى گيريد پس اگر بيم داريد كه به عدالت رفتار نكنيد به يك [زن آزاد] يا به آنچه [از كنيزان] مالك شدهايد [اكتفا كنيد] اين [خوددارى] نزديكتر است تا به ستم گراييد (و بيهوده عيالوار گرديد(

���� (خوب همون طور که در ایه میبینید شرطش چی هست؟( عدالتتتتت

پس اینطوری نیست که هرکی از راه رسید بتونه ۳یا ۴ تا زن بگیره

���� همین عدالت یکیش رضایت همسر اول هست ، که موقع عقد میتونه توسط زن شرط گذاشته بشه. ����پس تا همسر اولت رضایت نده نمیشه زن گرفت والا عدالت رو چطور میخوای برقرار کنی؟

ویه نکته دیگه اینکه

����تعدد همسر را اولین بار اسلام بیان نکرد بلکه قبل از اسلام در فرهنگ های مختلف وجود داشته برای مثال

1-یونانیان2-در میان بابلیان و اشوریان3-ایران قدیم و باستان (برای مثال کریستین سن در تاریخ ساسانیان مینویسد در حرم سرای یزدگردسوم به هنگام فرار به سوی بلخ نام دوازده هزار همسر برای او ثبت شده بود)4-در خانواده امپراطوری روم تعدد همسر امری عادی بود 5-عرب قبل از اسلام 6-برهمائی های هندوستان که هنوز هم تعدد ازواج بین انها مرسوم هست 7- در تورات فصل یازده از کتاب اول ملوک ایه 1 تا 5 اشاراتی به تعدد ازواج حضرت سلیمان (ع) دارد و...

����مورخ مشهور فرانسوی گوستاولوبون ،

قانون تعدد زوجات در اسلام که به صورت محدود و مشورط هست را ����یکی از مزایای دین اسلام میداند و موقع مقایسه ان با روابط ازاد و نامشروع مردان با چند زن در اروپا مینویسد:

����در غرب با وجود این که اب و هوا به وضع طبیعت هیچکدام ایجاب چنین رسمی (تعدد همسر برای مردان) را نمیکند ، با این حال وحدت همسر چیزی است که ما ان را فقط در کتاب های قانونی میبینیم ! والا گمان نمیکنم که بشود انکار کرد که در معاشرت واقعی غربی ها، اثری از این قضیه (اکتفا به یک همسر) وجود داشته باشد.

هیچ یک از مردان غربی ، درواقع به یک همسر اکتفا نمیکنند ، بلکه به غیر از همسر قانونی خود با زنانی به صورت نامشروع ارتباط دارند ! به راستی من متحیرم و نمیدانم که تعدد زوجات مشروع و محدود شرق از تعدد زوجات سالوسانه غرب چه کم دارد؟ بلکه من میگویم که اولی از هر حیث از دومی بهتر و شایسته تر است

تاریخ تمدن اسلام و عرب ترجمه فخر گیلانى صفحه 509

تازه در مورد طلاق کجا گفته برو راحت طلاق بده

داریم که اگر کارد به استخوان رسید برو طلاق بده وهیچ راهی نبود با توافق طرفین طلاق صورت بگیرد

تازه زن هم میتونه وکالت طلاق  داشته باشه

همونطور که در شرط ضمن عقد توافق لازمه

در داشتن حق طلاق مرد در عقد هم توافق لازمه

 خود زن این حق رو به مرد در ضمن عقد داده است

کلمات کلیدی
خانم خسروی
تهیه کننده:

خانم خسروی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *